top of page
Afbeelding2.png

WELCOME OP ONZE BLOG

Wie zijn wij

Hoi ik ben Nina Weyn.

Ik ben 20 jaar oud, woon in Beveren-Waas en studeer leerkracht lager onderwijs aan de Karel de Grote hogeschool in Antwerpen.

In mijn vrije tijd ben ik graag bezig met dansen en crossfit!

  • Instagram - Grey Circle

Hey ik ben Marjon Vanneuville en ben 21 jaar oud. Ik studeer net zoals Nina voor leerkracht lager onderwijs aan de Karel de Grote hogeschool in Antwerpen. Ik woon in Wilrijk en ik zit al bijna heel mijn leven in de scouts.

  • Instagram - Grey Circle
Nina.png
marjon.png

WELCOME OP ONZE BLOG

Wie zijn wij

Hoi ik ben Nina Weyn.

Ik ben 20 jaar oud, woon in Beveren-Waas en studeer leerkracht lager onderwijs aan de Karel de Grote hogeschool in Antwerpen.

In mijn vrije tijd ben ik graag bezig met dansen en crossfit!

  • Instagram - Grey Circle

Hey ik ben Marjon Vanneuville en ben 21 jaar oud. Ik studeer net zoals Nina voor leerkracht lager onderwijs aan de Karel de Grote hogeschool in Antwerpen. Ik woon in Wilrijk en ik zit al bijna heel mijn leven in de scouts.

  • Instagram - Grey Circle

Hey ik ben Pauline Bosmans. Ik ben 23 jaar oud. Ik studeer leerkracht secundair (wiskunde en fysica) aan de Karel de Grote hogeschool in Antwerpen.

  • Instagram - Grey Circle
50589450_1401773756630848_16496534389648
Zoeken
  • marjonvanneuville

17 februari 2019

En dan komt het besef dat we hier al bijna een maand zitten en dat het hoog tijd is om nog eens van ons te laten horen met een nieuwe blogpost.


Na drie weken in het warme Ghana en om onze eerste lesweek af te sluiten, trokken we vorig weekend naar Hohoe. Een dorpje dat ongeveer 45 minuten van Kpando ligt. Hier zochten we verfrissing in het plaatselijke zwembad. ’s Avonds zijn we op restaurant gegaan naar de beste pizzeria van het dorp, om daarna onze avond af te sluiten met een spelletje pool en Uno.


De tweede lesweek ging van start. We merkten dat de leerlingen meer en meer gewend raken aan ons en onze manier van lesgeven. Het lesgeven gaat steeds vlotter en we ontdekken nieuwe manieren over hoe we het hier kunnen aanpakken. Nina en Marjon gaven voor het vak ‘creative arts’ een dansles waarbij de leerlingen mochten dansen op verschillende liedjes, zowel Nederlandstalige als Engelstalige. De leerlingen waren enorm enthousiast en probeerden zelfs de Nederlandstalige liedjes mee te zingen. We krijgen heel veel positieve reacties van de leerkrachten en de directie. Ze vinden het heel interessant om onze manier van lesgeven te observeren.

Dinsdag hadden we opnieuw een afspraak bij de kleermaakster. Deze keer hadden we een grote bestelling gemaakt van rokjes tot tasjes en wat waren we blij met het resultaat. Ze zal ons zeker nog eens terugzien.


Gisteren maakten we kennis met de prachtige natuur van Ghana. We beklommen een van de hoogste bergen van deze regio, Afadjato Mountain. Deze beklimming was een hele uitdaging, maar zeker de moeite waard. Na een uurtje wandelen bereikten we de top van 885m. Na de afdaling zetten we onze tocht verder richting de Tagbo Falls. Hiervoor moesten we een uur wandelen tussen prachtige bomen, vogels en vlinders. Onderweg gaf Ayat, onze tuktuk chauffeur ons meer informatie over de verschillen planten en bomen die we hier konden terugvinden. Zo zagen we bananenbomen, ananasplanten, avocadobomen, mangobomen, papayabomen, …. Aangekomen bij de waterval was het tijd voor een frisse duik. Op deze plek voelden we ons helemaal een met de natuur. Wat een zalig gevoel. Moe maar voldaan keerden we terug naar huis.


Onze derde lesweek kan beginnen!


Groetjes

Team Kpando
























267 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Abonneren

Blijf op de hoogte

Contact

Mis je ons of wil je iets vragen?

Stuur ons dan zeker een mailtje of berichtje!

Je gegevens zijn verzonden!

bottom of page