top of page
Afbeelding2.png

WELCOME OP ONZE BLOG

Wie zijn wij

Hoi ik ben Nina Weyn.

Ik ben 20 jaar oud, woon in Beveren-Waas en studeer leerkracht lager onderwijs aan de Karel de Grote hogeschool in Antwerpen.

In mijn vrije tijd ben ik graag bezig met dansen en crossfit!

  • Instagram - Grey Circle

Hey ik ben Marjon Vanneuville en ben 21 jaar oud. Ik studeer net zoals Nina voor leerkracht lager onderwijs aan de Karel de Grote hogeschool in Antwerpen. Ik woon in Wilrijk en ik zit al bijna heel mijn leven in de scouts.

  • Instagram - Grey Circle
Nina.png
marjon.png

WELCOME OP ONZE BLOG

Wie zijn wij

Hoi ik ben Nina Weyn.

Ik ben 20 jaar oud, woon in Beveren-Waas en studeer leerkracht lager onderwijs aan de Karel de Grote hogeschool in Antwerpen.

In mijn vrije tijd ben ik graag bezig met dansen en crossfit!

  • Instagram - Grey Circle

Hey ik ben Marjon Vanneuville en ben 21 jaar oud. Ik studeer net zoals Nina voor leerkracht lager onderwijs aan de Karel de Grote hogeschool in Antwerpen. Ik woon in Wilrijk en ik zit al bijna heel mijn leven in de scouts.

  • Instagram - Grey Circle

Hey ik ben Pauline Bosmans. Ik ben 23 jaar oud. Ik studeer leerkracht secundair (wiskunde en fysica) aan de Karel de Grote hogeschool in Antwerpen.

  • Instagram - Grey Circle
50589450_1401773756630848_16496534389648
Zoeken
  • marjonvanneuville

17 maart 2019

Hoi iedereen


Na enkele weken pauze is hier nog eens een nieuw blogbericht. De afgelopen weken hebben we nog verschillende activiteiten gedaan.

We gingen naar de Wli Falls, de hoogste watervallen van West-Afrika en een van de populairste toeristische trekpleisters van West-Ghana. De Wli Falls bestaan uit Upper en Lower Falls en avontuurlijk als we zijn, deden we beiden. Om de Upper Falls te bereiken maakten we een prachtige wandeling van ongeveer drie uur waarbij we konden genieten van fantastische uitzichten. De Upper Falls scheidt Togo van Ghana dus hier hebben we ook onze eerste stappen in Togo kunnen zetten. Na een verfrissende duik volgde de afdaling naar de Lower Falls. Opnieuw zwommen we tussen de prachtige Ghanese natuur.


De dag erna, op zondag, gingen we samen met Wisdom naar de kerk. We volgden de vroege ochtenddienst want deze was in het Engels. We hadden verwacht dat de mis heel anders ging zijn dan in België, maar zo veel verschil was er niet. Tijdens de viering werd er meer gebeden en gezongen dan wij gewoon zijn. In Ghana leven de verschillende godsdiensten samen zonder enige problemen. Je vindt hier Katholieke kerken, Protestantse kerken, moskeeën en zelfs Boeddhistische tempels dicht bij elkaar.


6 maart vieren de Ghanezen Independence Day. De scholen marcheren door de straten om de onafhankelijkheid van Ghana te vieren. De voorafgaande dagen oefenden de leerlingen van onze school tot ze het marcheren perfect onder de knie hadden.


Vorig weekend brachten we door in Ada Foah, een klein kustdorpje gelegen aan de monding van de Volta rivier. We sliepen in primitieve hutjes op het strand en waanden ons enkele dagen in het paradijs.


Deze vrijdag gingen we naar Ho om ons visum te laten verlengen. Dit was makkelijker gezegd dan gedaan. Na twee uur wachten kregen we een formulier waarin stond dat we ons paspoort binnen twee weken mochten gaan ophalen. Na een beetje onderhandelen, kregen we het toch gedaan dat we dit volgende week al kunnen gaan afhalen.


Het lesgeven verloopt nog altijd goed al blijft het steeds een uitdaging om veel uit de leerlingen te krijgen. Wat ons de laatste tijd opvalt is dat wij de enigen zijn die altijd lesgeven. De leerkrachten gebruiken elk excuus om maar geen les te moeten geven. Donderdag was het pi-dag dus heeft Pauline voor de leerlingen van form 1 en 2 allerlei activiteiten rond het getal pi georganiseerd. We maakten onder andere posters en speelden pi kaartspelletjes.


Vorige week zijn we officieel gestart met de verschillende projecten die we willen verwezenlijken met het ingezamelde geld. Gedurende de weken die we al op school doorbrachten, werd het voor ons duidelijk wat we met het geld wouden doen. Zo maakten we al een afdak voor de kantine zodat de leerlingen en het eten niet langer in de zon moeten staan. Ook het dak van het computerlokaal werd gerepareerd. Owu hielp ons met het bouwen van een boekenkast voor de bibliotheek. De leerlingen hielpen al met het sorteren van de boeken, maar er is nog veel werk.


Deze week starten we met het herstellen van de schoolbanken. Veel schoolbanken hebben immers geen rugleuning of vallen bijna uit elkaar. Later op de week gaan we samen het gebouw van de junior high school opnieuw schilderen.


Onze tijd in Kpando begint te korten, over twee weken moeten we al afscheid nemen en kunnen we beginnen rondtrekken in Ghana.


Nog vele Afrikaanse groetjes

Marjon, Nina en Pauline




























209 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven

Abonneren

Blijf op de hoogte

Contact

Mis je ons of wil je iets vragen?

Stuur ons dan zeker een mailtje of berichtje!

Je gegevens zijn verzonden!

bottom of page